אני פותחת בהתנצלות ויסלחו לי הגברים שבינינו: מניסיוני, ושוב, סליחה על ההכללה, נשים שמות יותר דגש/ תשומת לב/ חשיבות למראה הבית/ הסביבה/ החדר ופחות ל"מה" ו"איך" הם משמשים. וכן, לפעמים בא לנו לשנות, לחדש, לרענן, להזיז רהיטים, לזרוק ישן ולקנות חדש. או לא לזרוק את הישן, ולקנות חדש.

 שינויים מביאים לנו סוג של סיפוק, של אנרגיה מחודשת, של הנאה צרופה. ככל שאני חושבת על זה יותר, נראה לי שגם בעיצוב, כמו כמעט בכל דבר, יש צד נשי וצד גברי:

הצד הגברי שאומר: אם לא צריך – זה מיותר. צד פרקטי. או במילים אחרות: " בשביל מה קנית שטיחון חדש לאמבטיה? כבר יש לנו אחד".
והצד הנשי שאומר: הכי חשוב שיהיה לי יפה בעיניים. או במילים אחרות: "מגיע לי שיהיה לי יפה בעיניים, אני עובדת מספיק קשה בשביל זה". בוקר אחד את מתעוררת ובא לך מגבת סגלגלה לחדר הרחצה. אבל מיד את מבינה שאם המגבת תהיה סגלגלה היא לא תתאים לשטיח האדמדם המעטר את חדר הרחצה שלך. מסקנה: צריך להחליף אותו (את השטיח. או אולי כבר את חדר האמבטיה???). אז זה הצד הנשי, האסתטי, שחייב שכל דבר יהיה יפה ומתאים. וכדי שלא יאשימו אותי בשוביניזם/ פמיניזם/ דעות קדומות וכיוצא באלה, רק אציין שהצד הנשי בהחלט יכול להיות מיוצג ע"י גברים ולהיפך. אז עכשיו שהנקודה הזו הובהרה, אפשר להניח אותה בצד ולהמשיך.

 

 

הגיעו אלי זוג נחמד ממושב אי שם בארץ, שלאחר שנים רבות בהן חיו וגידלו ילדים בבית ישן מאוד, הגיעו (הגיעה, יותר נכון) למסקנה שזה הזמן לריענון. הילדים כבר מזמן עזבו את הבית, כבר הגיעו נכדים ומעבר לצרכים המשתנים, רוצים טיפה, ממש טיפה, להתפנק. הצד הגברי טען שהוא לא מבין מה רע ככה ובשביל מה לשנות, ו"לא חבל על הכסף?" ו"עד עכשיו הסתדרנו מצוין בלי שיפוץ" ובכלל, "אין לי כוח לרעש/ לכלוך/ אנשים שיסתובבו לי בין הרגליים". והצד הנשי? הצד הנשי פנה אליי. הצילו! במהלך העבודה מצאתי עצמי עובדת מול הצד הנשי, כשברקע נשמעו ללא הרף קולות מוזרים של נהמות, גרגורים, ומלמולים עצבניים. באומץ ובגבורה התקדם הצד הנשי המחוזק (ה"חיזוקית" זו אני. במקום יועצת זוגיות) לקראת סוף השיפוץ.

 

IMG_0114 (600x800)

To make a long story short: השינוי היה, כמו שאתם ודאי מדמיינים (לא צריך לדמיין יותר מדי, מיד יופיעו תמונות) משמעותי מאוד. הבית המיושן לבש מראה נקי, חם, עדכני ומעוצב, אבל ההפתעה הגדולה ביותר הופיעה שניה לפני סיום השיפוץ. הצד הנוהם פקח עיניו, הביט סביבו ואמר: "ומה עם הרצפה? לא נעשה איתה כלום?". סוף דבר בסוף טוב: גם הרצפה טופלה, והדבקנו עליה אריחים חדשים, גדולים ובהירים.

קצת אודותי

לאחר שנים בהן שמשתי בתפקידים בכירים ומגוונים בתחומי ניהול תרבות וניהול אקדמי במוסדות גדולים בישראל, החלטתי לעשות שינוי בחיי המקצועיים ופניתי לממש את אהבתי לצורות, לצבעים, לצירופים ובעיקר- לאנשים.
העיקרון הראשון והחשוב המנחה אותי בעבודתי, הוא האנשים איתם אני עובדת. אני מאמינה שעיצוב, ככל שיהיה מקצועי, יעשה את עבודתו נאמנה, רק כשהוא מחובר לאנשים שאמורים ליהנות ממנו. לפיכך, השלב הראשון בעבודתי יהיה תמיד היכרות עם הלקוח וה"סיפור" שלו. הסיפור של הלקוח יכלול את טעמו האישי, סביבתו, צרכיו, הרגליו, סגנון חייו, העדפותיו האישיות וכמובן התקציב שהקדיש למטרת העיצוב.

רוצים לקרוא את הסיפורים לפני כולם?
כפתור לבלוג

תנו גם לצד הגברי (שבתוככם, שלצדכם, זה שישן אתכם או זה שאתם מתעקשים לגרש מהמיטה) להתבטא. הוא עשוי עוד להפתיע אתכם!

תמיד, תמיד להמשיך ולנסות לשלב את הצד הגברי והנשי. שיתוף של שני בני הזוג בקבלת ההחלטות יביא לתוצאה שכולם ייהנו ממנה יותר. ואם לא מצליח, תואר בפסיכולוגיה תמיד יוכל לעזור…

ההשראה לבית זה

חיתוכי פרחים של Kris Ayres מתוך פינטרסט
Photo by cbfarrell2003 on flickr
צילום: בלה שחר הלל
שיק דיזיין תעשיות בע"מ
מתוך פינטרסט